Deklaracja dostępności

Centrum Usług Społecznych w Goleszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.cusgoleszow.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Część plików nie jest dostępnych cyfrowo (powód: - Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie. - Niektóre materiały tekstowe nie posiadają odpowiedniej hierarchii nagłówków. - Informacje tabelaryczne mogą nie zawierać znaczników tabel.)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

Serwis jest rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych, takich jak NVDA, ZoomTeks. Obsługa serwisu możliwa jest przy pomocy myszy oraz przy pomocy klawiatury. Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące: zmiana wielkości czcionki, pogrubienie liter jako wyróżnienie ważnych treści, zmiana kontrastu. Obsługa serwisu możliwa jest przy pomocy zarówno myszy jak i klawiatury.

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

W miarę możliwości będziemy dokładać starań by w pełni dostosować dostępność strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Justyna Żerdka

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

 

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

Kluby Seniora w Bażanowicach, ul. Cieszyńska 17: Zlokalizowany jest na parterze budynku, miejsce dostępne dla seniorów i osób niepełnosprawnych. Budynek pozbawiony barier architektonicznych. Łazienki przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Klub Seniora w Goleszowie, ul. Osiedlowa 13: Klub zlokalizowany jest w przyziemiu budynku, wykonany podjazd umożliwiający osobom niepełnosprawnym udział w zajęciach. Toaleta dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Klub Seniora w Cisownicy, ul. Cisowa 122: Klub zlokalizowany jest na parterze budynku, miejsce dostępne dla seniorów i osób niepełnosprawnych. Budynek pozbawiony barier architektonicznych. Łazienki przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Klub Seniora w Dzięgielowie, ul. Lipowa 2: Klub zlokalizowany jest na parterze budynku, miejsce dostępne dla seniorów i osób niepełnosprawnych. Budynek pozbawiony barier architektonicznych. Łazienki przystosowane dla osób niepełnosprawnych. W klubach Senior na zewnątrz budynków znajdują się miejsca postojowe, nie ma miejsca parkingowego wyznaczonego dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie wejść do budynków

Centrum Usług Społecznych znajduje się na wysokim parterze budynku. Wzdłuż schodów oraz podjazdu zamontowane są poręcze, które pomagają osobom z trudnościami w poruszaniu się pokonać schody. Ponadto przy wejściu głównym, po prawej stronie znajduje się platforma dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie korytarzy

szerokie korytarze umożliwiające poruszanie się osobom niepełnosprawnym poruszającym się na wózku inwalidzkim.

Dostosowanie schodów

szeroka klatka schodowa, zabezpieczona poręczami, platforma dla osób niepełnosprawnych,

Dostosowanie wind

brak

Dostępność pochylni

brak

Dostępność platform

dostępna przy głównym wejściu CUS.

Dostosowanie parkingów

Przed budynkiem CUS nie ma wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie toalet

dostosowane dla osób niepełnosprawnych zarówno w CUS jak i Klubach Seniora.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

brak

Dostępność pętli indukcyjnych

brak

Dostępność tłumacza języka migowego

Budynek nie jest wyposażony w aplikację tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online ani nie został przeszkolony żaden pracownik z polskiego języka migowego. Osoba, która chce skorzystać z usług tłumacza języka migowego powinna zgłosić ten fakt co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w CUS. Zgłoszenie może odbywać się: osobiście w siedzibie CUS, pisemnie na adres: Centrum Usług Społecznych, ul. Cieszyńska 29, telefonicznie na nr tel. 33 479 05 54, poprzez środki komunikacji elektronicznej, tj: ePuap: /2absj961qi/SkrytkaESP oraz e Doręczeń AE:PL-29643-55151-IGGAW-25. Osoba uprawniona otrzyma potwierdzenie zgłoszenia wraz z datą i godziną możliwej pomocy tłumacza języka migowego.

Dostępność tyflomapy

brak

Dostępność alfabetu brajla

brak

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 września 2020 07:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Iwona Koszela
Ilość wyświetleń: 1838
12 maja 2025 13:49 (Justyna Żerdka) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
12 maja 2025 13:48 (Justyna Żerdka) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
31 marca 2025 14:56 (Justyna Żerdka) - Aktualizacja deklaracji dostępności.